Ons klasverhaal!
Toen werd ons klasverhaal ontworpen.
-Welke personages willen we? Hoe moeten ze eruit zien? Wat zijn hun namen?
-Waar speelt ons verhaal zich af? Hoe ziet dit landschap eruit? Wat hebben we nodig? Wat moeten we nog bouwen?
-Wat is het probleem? Hoe lost het probleem zich op?
...
Toen we al deze informatie hadden, gingen we aan de slag.
-We verdiepten ons in de leefwereld van onze hoofdpersonage. Het leven op de Noordpool. We bekeken beeldmateriaal en maakten een plekje in de klas om het na te bootsen.
-We gaven onze hoofdpersonages vorm door ze te tekenen.
-Het decor werd geschilderd en we dachten na hoe we een boomhut zouden kunnen bouwen..
-Een hele verteltafel werd gecreëerd.
-Nadien trokken we foto's van elke belangrijke stap in ons verhaal.
-We verzonnen een titel en creëerde de kaft.
-De laatste stap was het verhaal inspreken. Zo kunnen we er altijd naar luisteren.
-Zijn jullie benieuwd naar ons eindresultaat?
We presenteren jullie ons klasverhaal: Isabelle en de eenzame reus!