Jongste kleuters Laura
Ik hoor
Wat hoor ik daar? Een baby? Een hond? Een hamer? De wind?... We speelden geluidenbingo en maakten geluidencollages. We ontdekten zo allerlei geluiden om ons heen.
In de klas hoorden we ook muziek: een dwarsfluit, een djembé, een cello, een gitaar, een ukulele. We maakten zelf muziek met ritmestokjes, schuddoosjes , onze zelfgemaakte djembé,... We probeerden verschillende ritmes na te spelen.
In het boek "klein wit visje hoort watermuziek" ontdekten we dat we een liedje op verschillende manieren kunnen zingen (neuriën, gorgelen, brommen, fluiten,...) Tenslotte zongen we liedjes in de micro.Lees meer
Ik kijk in de spiegel.
De komende periode werken we het thema "zintuigen" uit. Aan de start van dit thema bekeken we onszelf goed in de spiegel.
Ik kijk in de spiegel. Ik zie...
2 ogen 2 oren 1 neus 1 mond haar
Elke week leggen we de focus op 1 zintuig.Lees meer
sherborne : jongste kleuters - 6e leerjaar
Samen met de leerlingen van het 6e leerjaar deden we sherborne. Geniet van het onderstaande filmpje vol verbondenheid !Lees meer
afronden thema "Kleine muis zoekt een huis".
Voor de herfstvakantie deden we een tentoonstelling. Iedereen kon onze werkjes, verhalen, foto's, ... bewonderen. Tenslotte maakten we "berencake" (met appels erin natuurlijk ! ) Mmm ... dat was lekker!
Na de herfstvakantie starten we met een nieuw thema.Lees meer
Kleine muis is moe. Kleine muis wil slapen.
sst... Kleine muis slaapt... Hieronder vinden jullie twee filmpjes. Veel kijkplezier!Lees meer
sherborne - 4e leerjaar en jongste kleuters
Het 4e leerjaar en de jongste kleuters deden samen sherborne.
sherborne is...
"... ontmoeting en verbinding in beweging."
"... is samen groeien in beweging voor groot en klein."
"... een hele fijne manier van lichaamsgericht spelen. Eentje waarin je de tijd krijgt om elkaar op een veilige manier te leren kennen. Maar ook eentje waarin je wordt uitgedaagd om je grenzen te verleggen."
...Lees meer
Kleine muis heeft honger.
De voorbije week werkten we in de klas rond "Kleine muis heeft honger". Kleine muis ging op zoek naar druiven, kaas en appels. *We maakten hapjes van kaas en druiven. *We maakten muizenkoekjes. *We tekenden appels. *We rolden appels van papier. *We knipten kaas voor de muizen. *We speelden in de ontdekhoek : grote beer heeft reuzehonger, kleine muis heeft een beetje honger. (grote en kleine borden, lepels,...) *We speelden gezelschapsspelletjes : welke muis kan het eerst de kaas vinden? *....Lees meer
kleine muis zoekt een huis
We werken rond het verhaaltje "Kleine muis zoekt een huis" We leerden over GROOT, KLEIN, IN en UIT.
Er zit een GROTE knuffelbeer in onze klas. Er zitten ook KLEINE muisjes verstopt in onze klas :)
We knutselden kleine muisjes en een grote beer. We bouwden kleine en grote huisjes, holletjes. We speelden veel bewegingsspelletjes waar de begrippen "in , uit, groot en klein" centraal stonden. ....
appels in de klas
Het was een week vol appeltjes! We gingen appels plukken. Daarna maakten we van deze appeltjes lekkere appelmoes. We deden allerlei activiteiten rond de kleuren rood, groen en geel. Bovendien ontdekten we ook dat appels rond zijn en kunnen rollen. We leerden ook grote appels tekenen in scheerschuim.
Tijdens de appeltjesweek leerden we 2 liedjes over appels:
De appeltjes (melodie : de kikkertjes)
De appeltjes , de appeltjes die hangen in de boom De appeltjes , de appeltjes die hangen in de boom O pluk pluk pluk O pluk pluk pluk O pluk O pluk O pluk...Lees meer