LEVE Autorvrije straten in Schaarbeek voor onze fietsrij

Dagelijks rijden 20 kinderen samen met 4 ouders van gemeenteschool De Kriek met een fietsrij  's morgens om 8u30 en 's avonds om 16u tussen de Rogierlaan en de Navezstraat in Schaarbeek om naar school te gaan.De zone aan het Josaphatpark die verkeersvrij werd gemaakt, zorgt nu voor een extra veilige zone. We genieten hier van.

De leerlingen, ouders en school willen graag meer autovrije of autoluwe zones in Schaarbeek om veilig te wandelen en fietsen. Maar de aanpassingen aan de Azalealaan riskeren (door vele klachten) nu stop gezet te worden.

Steun ons vraag en laat het weten aan aan de dienst mobiliteit en burgemeester zodat de aanpassingen toch nog langer (of voor altijd) kunnen blijven.

bourgmestre@schaerbeek.be
mobilite@schaerbeek.be

(Français)

Les aménagements de l'avenue des azalees risquent de se terminer à la fin du mois parcequa la commune a reçu que des PLAINTES!

Si vous voulez soutenir notre demande de rouler avec le FIETSRIJ en sécurité et si vous avez envie que cela dure jusqu' à la fin septembre ou plus encore, faites vous entendre! Et passez le mot à tous...

Il faut envoyer votre avis positif à ces 2 adresses:

bourgmestre@schaerbeek.be

mobilite@schaerbeek.be